Om han ångrar sig?

- Vad ska du göra om han ångrar sig?

Den frågan har alla ställt till mig och ingen har hunnit vänta på mitt svar innan dom själva har besvarat sin egen fråga.

- Du kan ju inte ta tillbaka honom, efter vad han har gjort!!!

Men hur kan någon säga så när dom inte har den blekaste aning om vad jag känner? Det enda jag vill är att ta tillbaka honom. Men han vill ju inte ha mig tillbaka. När alla ställer den frågan så ger det mig hopp om att han kanske kan ångra sig och att han vill ha mig tillbaka. Men han ringer inte. Telefonen är helt tyst. Varje sms, varje samtal hoppas jag skall vara från honom men det är aldrig han. Han kommer inte att ångra sig.

Jag har övat in fraser som jag skulle säga till honom när han ringde:
- Nej du kan inte hålla på och ringa mig hela tiden
- Du måste lämna mig ifred!
- Jag kommer aldrig komma över dig om du ringer mig hela tiden...

Men han ringer aldrig, han skickar inga sms heller. Det gör mig galen. Fullkomligt galen. Jag vill ringa honom hela tiden men jag får lägga band på mig själv. Jag har redan ringt flera gånger och i princip bönat och bett att han ska ta mig tillbaka. Jag vet att det inte är så man ska göra men jag kan inte hindra mig. Det finns en kraft inom mig som är så stark som gör att jag måste ringa honom. Men han vill inte ha mig tillbaka...

Igår ringde jag också. Jag har lovat mig själv att det är sista gången. Jag får se hur det går med den saken.

När ska det gå över?

Jag undrar när det ska gå över. Det hade varit så skönt om någon bara kunde säga till mig att om 3 månader så är du lycklig igen eller om 1 år så kommer du inte känna det minsta för honom. Men det finns ingen som kan säga det eftersom det inte finns något svar. Ingen kan säga hur lång tid det kommer ta för mitt hjärta att klara sig.

Om jag bara visste... då hade det varit lättare att gå vidare.

Finns det någon som bryr sig?

Få människor vågar ringa och fråga hur det är. Mina bästa vänner frågar mig knappt. Dom bara tar förgivet att allt är ok. Om dom bara visste, om dom bara frågade så jag kunde få prata om det. Jag vill prata med alla om det här men det är ju mina bästa vänner som ska hjälpa mig ur det här. Som ska älta med mig och göra saker med mig och få mig att glömma. Men dom ringer inte. Jag är alldeles ensam.

Jag klandrar dom i och för sig inte. Innan jag blev dumpad visste jag heller inte hur det kändes. Jag trodde att det räckte med att man frågade hur det var direkt efter och sen gick allt över efter kanske två veckor. Det gör det inte. Det går inte över. Det kommer aldrig att gå över. Ingen som inte har blivit dumpad kan förstå hur det känns. Bara den som upplevt den smärta som jag känner kan sätta sig in i hur jag mår. Jag märker det på alla andra flyktigt bekanta som ringer, dom som någon gång har fått sitt hjärta krossat och vet hur det känns. Dom ringer och ältar och det är precis vad jag behöver. Jag behöver någon som förstår och som frågar och som vet hur det känns. Någon som kan ge goda råd och visa att det faktiskt går över.... även om det tar lång tid.

Så är det något som jag har lärt mig efter det här så är det att ringa folk som är i kris och prata med dom. Man ska inte vara rädd för att ställa frågor som kan göra ont för någon som är ledsen vill inget hellre än att prata om det som gör så fruktansvärt ont. För är det ingen som frågar så gör det bara ännu ondare. Man behöver känna att det finns folk som bryr sig och som älskar än när någon annan plötsligt har sagt att han inte gör det längre.


Saknad

Jag kan inte se par längre. Det gör så ont i mig att du inte längre finns här. Det finns ingen som vill kolla på film med mig. Det finns ingen som vill gå ut och äta middag med mig. Ingen som vill gå på bio. Ingen som vill pussas och även om det skulle finnas det så vill jag inte göra det med någon annan än dig.

Jag tänker på dig varje dag. Hur mycket kul i har haft. Faktum är att jag inte vill uppleva sådana saker med någon annan än dig. Jag saknar dig något fruktansvärt. Jag kan inte förstå hur kan kunde låta det bästa som har hänt mig i hela mitt liv försvinna från mig. Jag borde ha anstängt mig mer... jag borde ha försökt mer. Då kanske du fortfarande hade tyckt om mig.

När du säger att du inte är kär i mig längre och att det aldrig kommer att bli vi två igen känns det som en främling som pratar med mig. Inte kan väl du, underbara, fantastiska du säga sådana hemska saker till mig? Vi älskar ju varandra. Varför blev det såhär? varför vill du inte ha mig längre?

Snälla snälla snälla ta mig tillbaka. Säg att du ångrar dig. Det spelar ingen roll vad du har gjort eller vad du kommer att göra. Jag vill bara att det ska vara vi två igen. Att allt kan bli som det har varit. Hur kunde du lämna mig? Hur kunde du sluta älska mig? Du lovade ju att du skulle älska mig för alltid.... jag har bevis på det. Så många gånger som du har skrivit det till mig. Du lovade och jag trodde på dig. Jag trodde att det skulle vara vi för alltid. Men du ljög. Du älskar mig inte längre.

Snälla ta mig tillbaka så jag slipper smärtan. Jag har aldrig varit med om något värre i hela mitt liv.

Aldrig mera kär?

Tänk om jag aldrig kan bli kär i någon igen? Det är klart att man kan träffa någon annan och kanske bli tillsammans men kommer jag någonsin att bli KÄR? Kommer jag någonsin ÄLSKA någon så mycket som jag älskar honom?

På mitt bröllop... kommer jag att vara ledsen för att det inte är honom jag gifter mig med? Det är ju ändå honom som jag har fantiserat att jag ska gifta mig med. Kommer jag att tänka att, tänk om det varit honom jag hade gift mig med istället? Usch vad hemskt. Jag hoppas verkligen inte att det kommer att bli så. Men vi var ju tillsammans så länge.... Ingen känner mig som honom. Och ingen känner honom bättre än jag. Varför vill han inte ha mig längre? Hur kan han inte vara kär i mig längre? Jag är ju kär i honom.

Vem ska bli pappa till mina barn. Det var ju han som skulle bli det. Jag har ju redan sett hur han håller vårt lilla barn i sin famn, tittar på det kärleksfullt och sen tittar på mig med samma kärleksamma blick. Vi skulle ju bli en familj. Vad hände med det? Hur ska jag gå vidare?

Jag hoppas att han aldrig träffar någon igen. Eller ännu bättre att han träffar någon som sedan är otrogen mot honom så han får sitta där ensam och övergiven och får känna på hur det är att vara dumpad. Att han får må så dåligt som jag gör nu.

Jag kan inte se mig själv med någon annan... aldrig någonsin. Det var ju vi som skulle vara ihop... för evigt. Det skulle kännas som jag var otrogen mot honom om jag var med någon annan. Men hur skulle jag kunna vara det? Jag vill inte ens se åt någon annan.

Tänk om jag aldrig blir kär igen...?

Dumpad...igen

Vi blev ihop igen sen jag skrev sist... ganska precist en vecka efter att jag blev dumpad och då var jag inte ledsen längre. Men det är jag nu igen....

Det finns olika faser när man blir dumpad varav dom första dagarna består i att man bara vill ligga hemma, helst i sängen och inte göra någonting. Det värsta med att bara ligga hemma är att tiden går så extremt långtsamt och att man bara ligger ich tänker på honom. Vad gör han? Ångrar han sig? Han måste ångra sig! Är han ute och träffar andra nu? Jag borde verkligen träffa andra... men jag vill inte ha någon annan. Jag vill ha honom.... Tänker han på mig? Ångrar han sig? Han måste ångra sig!