Aldrig mera kär?

Tänk om jag aldrig kan bli kär i någon igen? Det är klart att man kan träffa någon annan och kanske bli tillsammans men kommer jag någonsin att bli KÄR? Kommer jag någonsin ÄLSKA någon så mycket som jag älskar honom?

På mitt bröllop... kommer jag att vara ledsen för att det inte är honom jag gifter mig med? Det är ju ändå honom som jag har fantiserat att jag ska gifta mig med. Kommer jag att tänka att, tänk om det varit honom jag hade gift mig med istället? Usch vad hemskt. Jag hoppas verkligen inte att det kommer att bli så. Men vi var ju tillsammans så länge.... Ingen känner mig som honom. Och ingen känner honom bättre än jag. Varför vill han inte ha mig längre? Hur kan han inte vara kär i mig längre? Jag är ju kär i honom.

Vem ska bli pappa till mina barn. Det var ju han som skulle bli det. Jag har ju redan sett hur han håller vårt lilla barn i sin famn, tittar på det kärleksfullt och sen tittar på mig med samma kärleksamma blick. Vi skulle ju bli en familj. Vad hände med det? Hur ska jag gå vidare?

Jag hoppas att han aldrig träffar någon igen. Eller ännu bättre att han träffar någon som sedan är otrogen mot honom så han får sitta där ensam och övergiven och får känna på hur det är att vara dumpad. Att han får må så dåligt som jag gör nu.

Jag kan inte se mig själv med någon annan... aldrig någonsin. Det var ju vi som skulle vara ihop... för evigt. Det skulle kännas som jag var otrogen mot honom om jag var med någon annan. Men hur skulle jag kunna vara det? Jag vill inte ens se åt någon annan.

Tänk om jag aldrig blir kär igen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback