Om han ångrar sig?

- Vad ska du göra om han ångrar sig?

Den frågan har alla ställt till mig och ingen har hunnit vänta på mitt svar innan dom själva har besvarat sin egen fråga.

- Du kan ju inte ta tillbaka honom, efter vad han har gjort!!!

Men hur kan någon säga så när dom inte har den blekaste aning om vad jag känner? Det enda jag vill är att ta tillbaka honom. Men han vill ju inte ha mig tillbaka. När alla ställer den frågan så ger det mig hopp om att han kanske kan ångra sig och att han vill ha mig tillbaka. Men han ringer inte. Telefonen är helt tyst. Varje sms, varje samtal hoppas jag skall vara från honom men det är aldrig han. Han kommer inte att ångra sig.

Jag har övat in fraser som jag skulle säga till honom när han ringde:
- Nej du kan inte hålla på och ringa mig hela tiden
- Du måste lämna mig ifred!
- Jag kommer aldrig komma över dig om du ringer mig hela tiden...

Men han ringer aldrig, han skickar inga sms heller. Det gör mig galen. Fullkomligt galen. Jag vill ringa honom hela tiden men jag får lägga band på mig själv. Jag har redan ringt flera gånger och i princip bönat och bett att han ska ta mig tillbaka. Jag vet att det inte är så man ska göra men jag kan inte hindra mig. Det finns en kraft inom mig som är så stark som gör att jag måste ringa honom. Men han vill inte ha mig tillbaka...

Igår ringde jag också. Jag har lovat mig själv att det är sista gången. Jag får se hur det går med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback