Why haven't you moved on yet?

Ibland när jag inte har ngt för mig hänger jag på Facebook och där kan man få fortune cookies... Inte för att jag direkt tror på dom men idag fick jag en där det stod:

-Why haven't you moved on yet?

Det kan man ju verkligen fråga sig. Att det skulle vara så svårt att gå vidare. Det trodde jag aldrig. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig en sådan smärta som jag känner nu.

Det är fredag kväll och jag var helt slut efter jobbet. I vanliga fall brukade vi alltid hyra film eller bara mysa på fredagskvällarna. Jag saknar det. Jag var på vippen att ringa honom ikväll men hindrade mig i samma stund som jag fick ett sms av min killkompis som alltid stöttar mig. Jag tog det som ett tecken och ringde inte.

Istället sitter jag helt hysteriskt och spanar in min statistik för min andra blogg. Man kan se ip-adressen till den men man har ju ingen som helst aning om vem adresserna tillhör. Jag råkar dock veta hans och har därför stor koll på när han är hemma och när han tänker på mig. Igår byttes dock de sista siffrorna och idag började en adress på samma siffror som hans medan de tre senare sifferkombinationerna var utbytta. Jag undrar om det är hans ip-adress som har ändrats (det kan dom göra) eller om det är någon helt annan.

Mitt upp i allt funderande kring ip-adresser kom jag på mig själv med att fråga vad fan jag sysslar med. Jag är besatt av tankar som: vad gör han? tänker han på mig? ångrar han sig? har han träffat någon annan? osv...

I en bok jag läser nu ger man handfasta råd som:
- Han älskar dig inte tillräckligt för att vara tillsammans med dig
- Han har funderat länge på att göra slut och tillslut bestämt sig för att ta steget. Han kommer inte att ångra sig.
- Om han hade ångrat sig så hade han ringt dig och talat om det.
- Anledningen till att han inte ringer är för att han inte vill det. Han älskar dig inte. Han har gått vidare

Det är råd som man behöver höra kontinuerligt för att påminna sig själv om att han verkligen inte kommer att ångra sig. Jag kan inte förstå att jag fortfarande hoppas på det.

Men det är klart att det är extra jobbigt nu under sommaren när alla åker på semester med sina pojkvänner och alla ser så jävla lyckliga ut så jag tror att jag kräks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback