Krossat hjärta

Varför ska ett krossat hjärta göra så ont?

Jag träffade min kusins fru på stan häromdagen och berättade för henne vad som hade hänt. Hon förstod precis eftersom hon hade varit med om exakt samma sak. Det kändes skönt att prata med henne. jag tycker faktiskt väldigt mycket om henne!

Hur som helst rekomenderade hon en bok till mig som hon själv hade läst när hon blev dumpad och den hette Jenny S. När jag kom till jobbet dagen därpå hade hon köpt den till mig och lämnat den på mitt jobb. Jag blev helt tårögd och hon hade skrivit så fint i den också.
Det sägs att mister du en så står det tusen åter och det kanske stämmer men det är ok att vara ledsen först.

Jag läste ut boken på en hel kväll och även om det var skönt att läsa om någon i samma situation så märktes det att den inte var skriven av någon som verkligen var dumpad. Visserligen hanterar man sorgen annorlunda men kvinnan i boken blev lämnad av sin sambo för sin bästa vän.

Hon bara drog och gröt kanske en gång och ringde honom endast en gång.

Jag vet inte om det är något fel på mig men jag grät hysteriskt i en månad. Jag kan fortfarande känna att jag bara vill gå upp på mitt rum och lägga mig och gråta. Dessutom känner jag en sån otroligt stark önskan om att få ringa honom och älta. Jag vill helst av allt att han ska ringa men eftersom han inte gör det så känner jag att jag vill ringa hela tiden. Jag vill ringa honom och fråga om han inte har ångrat sig. Jag vill ringa och fråga om han saknar mig. Om han tänker på mig. Vad han gör. Om han har träffat någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback