Missat samtal

När jag kom upp på mitt rum efter att ha ätit mellanmål så hade jag ett missat samtal från hans jobb och ett intalat medd på telefonsvararen. Det var han som hade pratat in och som bad om en tjänst. Hur fan kan han be mig om en tjänst? Vad gjorde jag? Jo jag ringde upp naturligtvis.

Han telefon hade gått sönder och undrade om jag kunde hjälpa honom med en ny. Jag jobbar nämligen med sånt. Det blev lite kallprat innan han slutligen bad mig om det. När jag fick höra hur mkt han hade som telefonräkning så undrade jag om han inte skulle byta operatör. Jag sa något i stil med:
- Ja men dom du ringer har ju inte samma operatör och du ringer inte mig och jag ringer inte dig så det kanske är lika bra att du byter operatör.

Han blev helt tyst och lite chockad tror jag. Sen blev han helt kort och sa:
- jaja, jag får väl kolla upp andra alternativ då.

Sen tror jag att han tog sig samman och lät plötsligt lite trevligare igen. Han sa att han skulle komma ner och hälsa på mig på jobbet för att kolla upp saker och ting. Jävla skit. Han skulle komma om 2 veckor när jag jobbar (helgen). Kommer han inte att komma då som han har sagt så vet jag att jag kommer att bli hur ledsen som helst. Samtidigt som jag nästan med 100 % säkerhet vet att han inte kommer att komma eftersom han nästan aldrig håller vad han lovar. Åh vad jobbigt då måste jag göra mig fin då. Jag som alltid brukar se hur äcklig ut som helst på jobbet. Och om jag har gjort det utan att han kommer kommer jag att hata mig själv, dels för att jag bryr mig och dels för att jag blir så ledsen.

Btw, jag fick sms av dejten sent igår kväll. Jag har inte svarat än... Seriöst så verkar han helt förlamad.

Jag undrar vad han hade sagt om han fick veta att jag träffat nya killar och tom legat med en av dom. Undra om han hade blivit svartsjuk?

Första dagen i skolan. Det var mycket bättre än vad jag hade trott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback