Häftig tanke

I boken som jag läser nu finns små meningar som dom kallar "häftig tanke".

I ett avsnitt som handlar om att man försöker dyka upp på ställen där han kan tänkas vara säger författaren:
- Din kommande pojkvän kommer inte att dyka upp utanför ditt ex hus så varför ska du göra det?

Det är så skönt att läsa om sådant som man själv upplever. Jag vill ju inget hellre än att stöta ihop med honom och jag har till och med funderat på att åka till hans hus och gömma mig i buskarna för att ev. få se honom. Hur desperat är inte det? Boken säger i alla fall att det är bra att man inser att man har ett problem. Det är ett steg på vägen.

En annan häftig tanke som har etsat sig fast är:
- Till och med Halle Berry har blivit dumpad. (Vilken idiot gjorde något så dumt?)

Jag har varit på vippen att ringa flera gånger idag men jag har försökt memorera något som jag läste i boken. En alkolist kan inte bli frisk om han dricker en flaska sprit en gång i veckan. Det är likadant med ett brustet hjärta. Man måste kapa alla band....

Det är en väldigt bra bok..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback