Ett psykfalls bekännelse

Jag hade sagt till mina vänner att dom skulle stoppa mig om jag ringde till honom och det gjorde dom men jag ringde ändå. När jag hade druckit alldeles för många GT. Jag var full, han var ute och ville inte prata med mig. Det var ingen lysande kombination. Jag blev helt till mig som jag naturligtvis hade blivit även om jag var nykter men nu kunde jag inte stoppa alla känslor som bubblade inom mig.

- Dra åt helvete skickade jag i ett sms som han inte svarade på. Detta gjorde mig helt galen och jag skrev att jag ångrade att jag någonsin hade träffat honom. Dessutom skrev jag att jag hoppades att han skulle ruttna i helvetet mm. För att göra saken ännu värre ringde jag typ 10 gånger och han la antingen på luren i örat på mig, sa att han inte ville prata med mig eller så svarade han inte alls.

Vilken oerhört lyckad kväll med andra ord!

Jag behöver väl inte ens skriva att jag skäms. Egentligen ville jag inte alls skriva det här i bloggen för att jag skäms så mycket men jag tvingar mig till att göra det ändå så att jag verkligen ska förstå hur jävla onödigt det var.

Efter att jag hade insett att kvällen skulle bli misslyckad åkte jag hem. Vilken tur för lite senare hade han dykt upp på det stället där jag hade varit tidigare under kvällen. Jag hade inte velat veta vad jag hade gjort om han hade dykt upp där när jag fortfarande var kvar.

Jag ringde och bad om ursäkt idag. Sen bad jag att få ta en promenad med honom. Jag ville inte att det sista han skulle minnas av mig var en helt hysterisk jag som dessutom var stupfull. Han sa att vi kunde göra det och skulle ringa mig lite senare under eftermiddagen. Jag har väntat hela dagen och nu för en stund sedan ringde han så nu ska vi snart ta en promenad. Jag vet inte direkt vad jag vill säga men det löser sig nog.

Efter det ska jag verkligen inte ringa igen. Jag ska ge mig själv det löftet och jag ska hålla det. Inspiration fick jag av en av de böcker jag läser. Där stod det att man inte ska höra av sig på 60 dagar och efter det kommer man antagligen inte känna något behov av att ringa. Det är det som är meningen i alla fall. För att verkligen sporra mig själv ska jag rita upp 60 rutor på ett papper och kryssa för en ruta varje dag. Då kan man ju inte bryta löftet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback