Jag önskar dig inget gott

Jag kan inte förstå människor som har blivit svikna av någon dom älskar och som sedan säger att:
- Jag önskar dig all lycka i livet.
Det kan man ju verkligen inte mena. Då måste man antingen vara något typ av helgon eller så ljuger man för sig själv. Jag önskar i alla fall honom ingen lycka alls i livet (även om jag har sagt det till honom).

Jag hoppas att han aldrig träffar någon som han blir kär i, att han misslyckas med sin golf och att livet är allmänt surt för honom. Det kan han ha.

Jag är fruktansvärt irriterad på att han gick och vann en jävla golftävling nu när det har tagit slut. Det var precis vad jag fruktade. Om jag inte fick skulden innan så kommer jag definitivt få det nu för att det gick dåligt i hans golf. Alla hans kompisar, familj, tränare och mer ytligt golfbekanta kommer att tänka och tycka:
- Jaha det var den där tjejens fel att det gick så dåligt för honom. Se nu, så fort han gjorde sig av med henne så lyckas han.

usch, jag mår illa när jag tänker på det. Det värsta är kanske inte att hans familj och vänner tänker så utan det värsta är ju att han kanske tänker så själv. Jag måste intala mig själv att det är en svag människa som inte klarar av att ha ett förhållande och spela bra golf samtidigt. Jag menar, visserligen har golf mycket att göra med psykologi men man ska väl kunna leva ett normalt liv också?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag sitter och lusläser din blogg just nu,,varör?? Nydumpad!! Det tog slut för en månad sedan ganska exakt idag och jag känner igen mig i så mycket du skriver, förutom att mitt ex inte verkar tveka en sekund på sitt beslut och att han inte saknar mig alls, utan mår jättebra som singel!!! Hur som helst så kan jag uppriktigt säga att jag önskar honom en massa negativa saker just nu. Jag hoppas att alla hans kompisar skaffar flickvänner och att de som inte gör det flyttar låångt härifrån. Jag vill att han ska vara ensam, få känna på hur det VERKLIGEN är att vara ensam. För just nu är han inte det, han omger sig bara med sina vänner heela tiden, de bor tom tillsammans. Nu ska jag fortsätta läsa, dels för att det känns skönt att läsa om någon som tänkt och känt ungefär samma som jag själv och dels för att det uppehåller min tid.



Tack för en bra blogg!!

2009-09-16 @ 20:26:02
Postat av: Nina

Gud vad jag älskar den här bloggen... blev dumpad igår, sitter och skrattar för jag känner igen mig. Tack för att du skrev den

2013-08-11 @ 15:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback