Jag är en svag människa!

Ja det är sant. Jag är svag, svag, svag, svag! Jag loggade in på msn och fick se att han var online. Jag hade ju blockerat honom men jag tog bort blockeringen. Det var svagt gjort. Det dröjde inte länge innan han hörde av sig. Jag svarade... jag svek mig själv. Jag hade lovat mig själv att vi inte skulle höras på 60 dagar och nu bröt jag den sviten. Fan också!

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har halvhjärtat fösökt fösvara mig själv för mig själv med att det var ju inte jag, det var ju han som tog kontakt. Men det hjälper inte. Jag skulle ha varit stark och inte svarat. Men jag skulle för det första inte ha tagit bort blockeringen. Varför sviker jag mig själv hela tiden?

Måste jag börja om med dom här 60 dagarna nu? Jag önskar man kunde fråga författarna... Men det spelar nog ingen roll heller för jag svek mig själv fullständigt när han sa att han tyckte det var kul att prata med mig och frågade om vi kunde göra det igen. Vet ni vad jag svarade då? Jag sa jag... Fan! Jag borde dra åt helvete. Jag ljög för honom också under hela konversationen. Jag publicerar den här så kan ni alla se hur falsk jag är.

(Ni kanske märker hur jag försöker vara smart och attraktiv och jag gör allt för att det ska gå upp för honom hur mycket jag har gått vidare och att jag har kommit över honom. Vilken lögn!)

Han säger (18:46):
hej! tänkte bara kolla om allt e bra? hur går det med pluggandet?
Jag säger (18:46):
hej
Jag säger (18:46):
hmmm jodå... det går väldigt väldigt segt
Jag säger (18:47):
men tentan är på måndag så då är det över i alla fall
Han säger (18:47):
skönt... bara att jobba ända in i kaklet då... så e det över sen...
Jag säger (18:48):
ända in i kaklet? haha... ja precis
Jag säger (18:48):
hur är det med dig?
Han säger (18:48):
bra, ska vara ledig och själv och slappa ikväll
Jag säger (18:48):samma här
Han säger (18:52):
har du pluggat klart?
Jag säger (18:52):
nej jag ska plugga hela dagen imorgon men idag orkar jag inte
Jag säger (18:52):
jag har ju jobbat och så.
Jag säger (18:53):
tappat karaktären fullständigt
Han säger (18:53):
har jag svårt att tänka  mig...
Jag säger (18:53):
det är sant... lite åtminstone
Han säger (18:54):
okej, gör det nåt då?
Jag säger (18:55):
ja det gör det. jag blir ledsen på mig själv för att jag inte anstänger mig men... ja jag vet inte. om det inte går så går det inte
Jag säger (18:57):
jag hörde att du hade flyttat. vad kul för dig!
Han säger (19:02):
eller du kanske var ironisk...
Jag säger (19:03):
skrev du ngt innan "eller du kanske var ironisk..."... isf fick jag inte det
Jag säger (19:03):
men nej... jag var inte ironisk. jag menar det. du var ju trött på att bo hemma
Han säger (19:04)
:jag skrev att jag bara lånar lägenheten och att killen som äger den skall sälja den om 1 månad... men det e skönt att kunna komma ifrån lite nu iaf...
Jag säger (19:05):
ja men det måste ju vara jätteskönt. tro det eller ej men så har jag kommit väldigt långt sen jag bad dig dra åt helvete
Jag säger (19:05):
så nu är jag glad för din skull
Han säger (19:05):
vad skönt... glad för din skull... det var helt ok att du bad mig...........
Han säger (19:06):
för mig iaf...
Jag säger (19:06):
ja men absolut inte för mig... jag kände mig som en "namn på mitt ex"... haha
Han säger (19:06):
haha... men det var du inte...
Han säger (19:06):
inte i min värld iaf
Jag säger (19:07):nej det var ju skönt fast om jag hade fortsatt så vet man aldrig...
Han säger (19:08):
fast då hade du fått hålla på länge... han står ju inte så högt i kurs hos mig och det ska nog mycket till för att jag skall börja jämföra er två...
Han säger (19:08):
nu ska jag åka och spela 9 hål på golfbanan snart
Jag säger (19:08):
mmm.. jag ska nog hyra en film
Han säger (19:09):
akta dig för en som heter nåt med fårahede fast på engelska... med de niro, matt damon och angelina....
Han säger (19:09):
helt rörig, och lång
Jag säger (19:10):
ja jag såg zodiac på bio och det kan knappast bli sämre än det
Jag säger (19:10):jag ska se black hawk down tänkte jag... för att komma in i FN lite och världens konflikter
Han säger (19:11):
ganska vinklad film skulle jag tro, som dom flesta filmer om konflikter i världen
Jag säger (19:11):
säkert... som en dokumentär om guantanamo som jag såg
Han säger (19:12):
fast du gillar ju män i uniform och det finns i den filmen
Jag säger (19:12):haha... sant
Jag säger (19:14):
den loggade ur mig (igen)
Jag säger (19:14):sa du ngt?
Han säger (19:14):
kul att prata lite med dig, hoppas det var ok att jag kontaktade dig...
Han säger (19:15):
kul att prata lite med dig, hoppas det var ok att jag kontaktade dig...
Han säger (19:15):
kul att prata lite med dig, hoppas det var ok att jag kontaktade dig...
Jag säger (19:15):
ja då. jag måste säga att även om vi inte är ihop och så så har det känts konstigt att inte prata med dig
Han säger (19:15):
mmm tycker jag med faktist, ovanligt på nåt sätt...
Jag säger (19:16):
ja
Han säger (19:16):
men du mår bättre nu då?
Jag säger (19:16):
ja det gör jag.
Jag säger (19:16):
dom böckerna jag läste hjälpte sjukt mycket. konstigt för jag har alltid föraktat självhjälpsböcker
Han säger(19:17):
:)
Jag säger (19:17):
att träffa folk har också gjort sitt.
Han säger (19:17)
:)
Han säger (19:17):
bra, går skolan bra också?
Jag säger (19:18):
nja... jag vet inte hur det kommer att gå på den här tentan... trenden med AB kommer att brytas här. jag har ingen disciplin på mig själv längre
Jag säger (19:18):
det känns inte så viktigt längre heller
Han säger (19:18):
nähä? varför inte?
Jag säger (19:20):
jag vet inte... jag hade liksom sett hela min framtid med en fin lägenhet, ett schysst jobb, kanske familj inom ett par år och så. sen när allt rycktes ifrån mig så omvärderade jag saker och ting... liksom att om det skiter sig med det här jobbet och så så vet jag inte vad jag ska göra
Jag säger (19:20):
svårt att förklara
Han säger (19:21):
ja, förstår kanske, lite iaf...
Han säger (19:22):
det är nog svårt att planera framtiden för mycket, vet aldrig vad som händer på vägen...
Jag säger (19:23):
det är sant. man kan ju lika gärna på cancer och dö liksom.
Han säger (19:23):
ja i sämsta fall...
Han säger (19:23):
men det kan ju även dyka upp bra saker som man inte hade förväntat sig osv
Jag säger (19:24):
ja... kanske det. fast bra saker är ju lättare att hantera
Han säger (19:24):
helt klart...
Han säger (19:25):
nä nu blir det golf för mig...
Jag säger (19:25):ja. ha så kul
Han säger (19:26):
jepp, det var kul att prata med dig igen iaf!
Jag säger (19:26):
ja det tyckte jag med
Han säger (19:26):
kanske ska göra om det då?
Jag säger (19:26):visst
Han säger (19:26):
jag hör av mig då...
Jag säger (19:27):
mmm gör det
Han säger (19:27):
ta hand om dig så länge!
Jag säger (19:28):
detsamma!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur kändes det efteråt? tomt? ledsamt? Han verkar ju vara mån om att du ska ha det bra iaf. Bra att du var lite "kort" i slutet.. trevlig men inte för trevlig liksom.. eh. fattar du? Inte för PÅ menar jag. Kanske var svårt för du ville skriva så mycket mer till honom än det du gjorde fast du fick hålla tillbaka? Du är INTE svag alls.. Hade du känt dig starkare om du inte svarat när han tog kontakt för att du klarar av att motstå honom? eller är det för att han ska börja undra varför du inte svarar? Läste först bara konversationen mellan er innan jag läste det du skrev överst..

Postat av: Dumpad...

Det kändes tomt och nu saknar jag honom ännu mer faktiskt. Jag hade nog varit starkare om jag inte tagit bort blockeringen tror jag. Kul att du tyckte att jag lät lite avståndstagande. Det var det som var meningen :)

2007-08-20 @ 21:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback