Det bästa som kunde hända

I en av mina böcker har jag läst att visst vore det kul om folk kunde säga om en att:
- Det bästa som kunde hända den tjejen var att bli av med den killen...

En sån tjej vill jag vara och jag jobbar på att få vara en sån tjej. Jag har varit på dejt hela dagen idag. Först tog vi en promenad på 8 km och jag var lite skärrad eftersom det var i krokarna där han brukar vara. Visserligen vet jag att han var bortrest för bröllop denna helgen men jag visste ju inte när han skulle komma hem.

När så dejten föreslog att vi skulle käka middag på golfkrogen höll jag på att smälla av. Tänk om han skulle dyka upp där... eller någon av hans kompisar. Då skulle han ju säkert tro att jag åkt dit bara för att han skulle se mig med en dejt. Och vad skulle jag säga till dejten?
- Nej det går inte för jag kan eventuellt stöta på mitt ex här och jag har ingen lust att han ska få syn på oss...

Det hela löste sig genom att dejten inte tykcte det såg så mysigt ut där så vi stack till stan och käkade. Sen åkte vi hem till honom och kollade på film och det blev en del hångel. Det var inte som att hångla med honom.. det kändes faktiskt lite konstigt men det är väl en vanesak.

Det är sjukt skönt att ha någon annan att tänka på än honom. Just nu i alla fall

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du vet ju vid det här laget att jag ofta läser din blogg. Du skriver så himla bra och ÄRLIGT! Jag läser en pocket bok just nu som heter Hål i huvudet och är skriven av jenny Jägerfeld. Jag funderar på om det kan vara något du är intresserad av att läsa? Hoppas du har det bra, trevligt att läsa om dejten. Vet hur det känns när man kysser "någon annan" och börjar dejta andra i början känns det nästan som om man e otrogen = /

Postat av: Dumpad

Säkert. Jag läser alla böcker som handlar om sånt... och det hjälper faktiskt. Ska genast köpa den. tack för tipset!

2007-08-07 @ 11:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback